You are currently viewing Wspomnienia z turnusu rehabilitacyjnego w Ośrodku „Contessa” w Dziwnówku

Wspomnienia z turnusu rehabilitacyjnego w Ośrodku „Contessa” w Dziwnówku

• Post category:Uncategorized

Dzięki wsparciu finansowemu Pana Wójta Gminy Rędziny oraz Rady Gminy Rędziny, w dniach od 16 do 30 sierpnia 2011 r. podopieczni Stowarzyszenia „Dar Serca” wraz z opiekunami uczestniczyli w turnusie rehabilitacyjnym w Ośrodku Wczasowym „CONTESSA” w Dziwnówku.

Wieczorem 16 sierpnia wyruszyliśmy autokarem do Katowic, a następnie pociągiem do Międzyzdrojów. Wielu spośród naszych podopiecznych po raz pierwszy jechało w tak długą podróż koleją. Rano po przybyciu do Ośrodka zakwaterowaliśmy się w pokojach. Wszyscy chętni poszli na pierwszy spacer po plaży.

Na rozpoczęcie turnusu odbyło się ognisko powitalne, podczas którego oprócz pieczenia kiełbasek uczestniczyliśmy w zabawach tanecznych przy muzyce lokalnego zespołu. Następnego dnia rozpoczęły się zabiegi rehabilitacyjne poprawiające sprawność fizyczną naszych podopiecznych. Korzystaliśmy z ćwiczeń indywidualnych, masaży, hydromasaży, okładów borowinowych, a także lamp Solux.
W czasie wolnym od ćwiczeń rehabilitacyjnych uczestniczyliśmy w organizowanych na terenie Ośrodka „CONTESSA” wieczorkach tanecznych z poczęstunkiem. Dla dzieci odbył się bal z udziałem Neptuna, na którym wszyscy świetnie się bawili. W soboty i niedziele braliśmy udział we Mszach Świętych. Uczestniczyliśmy także w dwóch wycieczkach: do Świnoujścia i Kołobrzegu.
Podczas wycieczki do Świnoujścia mieliśmy okazję zobaczyć morze z panoramy widokowej na Gościńcu. Następnie z portu w Świnoujściu popłynęliśmy promem na wyspę Uznam. Te osoby z naszej grupy, którym stan zdrowia na to pozwalał pokonali 304 schody do latarni morskiej. Poza tym zobaczyliśmy Fort Gerharda, Jezioro Turkusowe.
W Międzyzdrojach spacerowaliśmy Aleją Gwiazd i molo.
Natomiast w Kołobrzegu wypłynęliśmy w rejs po morzu statkiem Santa Maria. Zwiedziliśmy Bazylikę i rynek ze starymi kamienicami. Niektórzy z nas mieli możliwość zobaczyć w Muzeum Oręża Polskiego m.in. czołgi, samoloty, armaty, wozy bojowe. Obejrzeliśmy też ruiny Kościoła w Trzęsaczu i zrobiliśmy zdjęcia przy pomniku Posejdona.
W trakcie turnusu nie brakowało także zajęć sportowych. Dorośli wraz z dziećmi grali w bule, siatkówkę, piłkę nożną i ping-pong. Odbyły się także warsztaty plastyczne, podczas których dzieci rysowały swoje wspomnienia z pobytu nad morzem. Powstały piękne rysunki, które następnie wywieszono w jadalni Ośrodka.
Codziennie też chodziliśmy nad morze opalać się, kąpać, budować zamki z piasku. Po prostu odpoczywaliśmy oddychając czystym morskim powietrzem.
Na zakończenie turnusu odbył się wieczorek pożegnalny, podczas którego oprócz pieczonych kiełbasek każde dziecko otrzymało prezent od właścicieli Ośrodka. Turnus bardzo szybko minął, ale dostarczył nam wiele radości. Miło spędziliśmy czas obiecując sobie, że wrócimy tu za rok.