You are currently viewing Podsumowanie pielgrzymki do Sanktuarium Miłosierdzia Bożego w Łagiewnikach

Podsumowanie pielgrzymki do Sanktuarium Miłosierdzia Bożego w Łagiewnikach

W tym szczególnym dniu 2 kwietnia 2011 r. w szóstą rocznicę śmierci Jana Pawła II członkowie i przyjaciele Stowarzyszenia „Dar Serca” wyruszyli na pielgrzymkę do Sanktuarium Miłosierdzia Bożego w Łagiewnikach. Dodatkową motywacją do zorganizowania wyjazdu był zbliżający się termin beatyfikacji Jana Pawła II.

Wyruszyliśmy wczesnym rankiem w skupieniu i modlitwie, aby po trzech godzinach jazdy dotrzeć do wspomnianego Sanktuarium. W podróży towarzyszyła nam Siostra Wanda ze zgromadzenia sióstr Honoratek. O godzinie 11 w kaplicy Św. Siostry Faustyny wysłuchaliśmy opowiadania o historii życia Św. Siostry Faustyny. W południe w Bazylice Bożego Miłosierdzia uczestniczyliśmy we Mszy Św., podczas której kazanie skierowane do opiekunów i podopiecznych naszego Stowarzyszenia wygłosił Ks. Roman Patyk.
Następnie wszyscy chętni mogli podziwiać z wieży widokowej panoramę Krakowa i okolic.
Około godziny 13 modliliśmy się w kaplicy Miłosierdzia Bożego, w której przechowywane są relikwie Św. Siostry Faustyny.
Po pysznym obiedzie około godziny 15 pojechaliśmy autokarem do Krakowa. Następnie podzieliliśmy się na mniejsze grupy i wyruszyliśmy obejrzeć słynną rzeźbę Smoka Wawelskiego oraz najważniejsze zabytki Krakowa. Z uwagi na ograniczony czas nie zdążyliśmy zwiedzić wszystkich interesujących miejsc. Niektórzy wybrali wycieczkę pieszą, inni natomiast meleksem, aby podziwiać m.in. Zamek Królewski, Kościół Mariacki, Sukiennice, Kościół Św. Piotra i Pawła, Wieżę Ratuszową, Collegium Novum.
Późnym wieczorem powróciliśmy do Rędzin wzmocnieni duchowo. Często także będziemy wracać wspomnieniami do niezwykłego klimatu pełnych gwaru krakowskich ulic, po których jeżdżą tradycyjne dorożki, a pobyt turystom umilają występy mimów i muzyków.